Plusy i minusy platformy ReachBlogger

04 października

Blogi pojawiają się jak grzyby po deszczu, a to sprawia że świat blogosfery staje się nieodzownym elementem kreowania opinii publicznej. Liczba ich czytelników stale rośnie, a tematyka jest naprawdę różnorodna.

Źródło zdjęcia:  http://freelancepunch.com

Każda osoba, która prowadzi bloga prędzej czy później otrzymuje propozycje współpracy z jakąś firmą. Sama i też takowe oferty otrzymywać zaczęłam i nadal otrzymuję. Jednak pewnie tak jak i ja zastanawiacie się wówczas, czy każdą propozycję przyjmować czy też ograniczyć współpracę do konkretnych produktów. Ja postawiłam sobie sprawę jasno - nie przyjmuję każdej propozycji współpracy z jednego względu, a może nawet i z dwóch. Otóż po pierwsze - tematyka bloga związana jest z tym co mnie interesuje, a więc kosmetyki. Kolejne tematy to tematy związane z byciem mamą, wychowywaniem dziecka, testowaniem produktów przeznaczonych dla mam i dzieci. Nie przyjmę więc propozycji zamieszczenia na blogu wpisu na temat firmy X, która działa w branży motoryzacyjnej. Po drugie - nie mogę testować wszystkich produktów ze względów zdrowotnych. Wówczas wybieram współpracę, gdzie wiem jasno co testuję, do czego produkt jest przeznaczony. Fajnie jest też, gdy firma stwarza możliwość wybrania sobie produktu do testowania. 

Jakiś czas temu rozpoczęłam swoją przygodę w ReachBlogger. To miejsce, które łączy zarówno firmy jak i blogerów w jednym miejscu.


Ten kto nie czytał mojego wpisu na temat platformy ReachBloger wcześniej to dla przypomnienia napiszę, że jest to platforma, której celem stało się zbudowanie skutecznego narzędzia umożliwiającego nawiązanie współpracy pomiędzy blogerem a firmą. 

Dzisiaj postanowiłam skupić się na plusach i minusach korzystania z platformy.

Zaczynamy do plusów :)

Po pierwsze - rejestracja i korzystanie z platformy jest bardzo proste. Wszystko wygląda przejrzyście, łatwo się możemy po niej poruszać. Wspomnę w tym miejscu, że rejestracja nie wiąże się z ponoszeniem przez nas jakichkolwiek kosztów.

Po drugie - platforma stworzyła możliwość blogerowi do samodzielnego zaprezentowania swojego bloga i swojej oferty. Tym samym powstaje portfolio bloga, które dostępne jest w katalogu blogów. Bloger ma całkowitą kontrolę nad treścią swojej oferty, którą w każdej chwili może oczywiście zmodyfikować. Blogi przypisywane są do konkretnej kategorii.

Po trzecie - patrząc z punktu widzenia firmy ma ona możliwość wyboru spośród ofert blogerów, które są dostępne w katalogu blogów lub też przedstawia tzw. zlecenie otwarte do którego bloger sam może się zgłosić.

Po czwarte -  obie strony mają możliwość negocjacji cen i ustalania szczegółów współpracy. Jeśli stwierdzimy, że nasz wpis jest wart o wiele więcej, że jesteśmy kreatywni, że posiadamy ciekawe pomysły na wypromowanie firmy lub marki możemy negocjować lepsze warunki współpracy.

Po piąte - platforma stworzyła różne rodzaje form reklamy na blogu. Są to wpisy inspirowane, wpisy eksperckie, wpisy reklamowe i tzw. oferty specjalne. Największe pole do popisu dla blogera moim zdaniem dają wpisy inspirowane oraz oferty specjalne, gdzie bloger może się naprawdę wykazać.

Po szóste -  pełne bezpieczeństwo zawieranej transakcji. Platforma chroni interesy blogera jak i firmy.

Po siódme i najważniejsze - sami możemy decydować czy do danego zlecenia się zgłaszamy lub też czy zlecenie od firmy przyjmujemy. Nikt do niczego nas nie zmusza.

Jakie są minusy platformy?

Platforma jest dość młoda, bo działa od kilku miesięcy. Niestety zlecenia, które firmy składają nie opiewają na bardzo duże kwoty w stosunku do faktu, iż wpis zamieszczany przez blogera musi na nim widnieć dość długi okres czasu, a i  liczba ofert reklamowych nie jest wysoka. Od czasu do czasu pojawiają się bardzo ciekawe zlecenia.

Podsumowując platforma ReachBlogger to obiecujące narzędzie do nawiązywania współpracy pomiędzy blogerem a firmą.

Na koniec podzielę się z Wami informacją,  że głównym partnerem spotkania blogerek w Dąbrowie Górniczej, które organizuję jest ....




Bardzo dziękuję!



Zajrzyj tutaj

7 komentarze

  1. też nie odbiegam od tematyki bloga :)
    kosmetyki/włosy jedynie

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie,że ta platforma będzie partnerem naszego spotkania.Zapowiada się ciekawie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam na tej platformie ale w końcu się nie zarejestrowałam. Jeszcze nie jestem do końca pewna czy chcę :D. Ale Twój wpis jest bardzo pomocny i trochę rozwiał moje wątpliwości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli masz jakieś pytania odnośnie platformy to pisz do mnie na maila śmiało, postaram się odpowiedzieć

      Usuń
  4. fajnie,że podejmujesz się takich współprac z głową ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaciekawiłaś mnie, chociaż mój blodżek to raczej kiełkuje dopiero. ;)

    OdpowiedzUsuń