9 listopada 2014

Pościel dziecięca - czym się kierować przy jej wyborze

Zapewne każda mama lub przyszła mama stała/stanie przed trudnym wyborem, którą pościel dla dziecka wybrać. Czy postawić na tą, która kosztuje około 40 zł, czy też zakupić coś droższego.

Powiem Wam, że na pościelach, które kosztowały mnie w granicach 30 - 40 zł bardzo się zawiodłam. Tuż po otwarciu w domu okazywało się, że pościel była np. źle zszyta. Nie w każdym sklepie miałam możliwość obejrzenia dokładnie tego co kupuję, a nie każdy sprzedawca też przychylnym okiem patrzył na fakt, że chciałam obejrzeć, dotknąć. Do tego po zaledwie dwóch praniach, a jak wiecie same przy dziecku pościel pierze się dość często, bo różne bywają sytuacje, kolory bardzo zblakły, pościel nie wyglądała tak jak przed praniem. Niestety byłam bardzo zła na siebie, że skusiłam się na coś takiego. Były to wywalone pieniądze w błoto, bo przecież za niedługi czas ponownie będę musiała coś nowego kupić. I jaki w tym wszystkim był sens ????

Jeszcze jestem w stanie coś zeszyć, bo Pan Bóg mnie obdarzył taką umiejętnością, że potrafię posługiwać się igłą i nitką. Znam się też na obsłudze maszyny do szycia. No ale ileż można!

Zaczęłam się zastanawiać nad tym, czy czasem nie lepiej dołożyć drugie tyle i mieć lepiej jakościową pościel dla dziecka. Przecież mamy prawo być zadowoleni z zakupu. Po to wydajemy niejednokrotnie ciężko zarobione pieniądze, by odczuwać satysfakcję jako matki, ale i by nasze dzieci miały zapewniony komfort, wygodę.

Przede wszystkim na pierwszym miejscu powinniśmy stawiać materiał, z którego pościel dziecięca jest wykonana. Oczywiście stawiajmy na pościel wykonaną w 100 % z bawełny. Taka pościel na pewno gwarantuje nam, że dziecko nie nabawi się alergii. Pościel taka jest miła w dotyku i pozwala na utrzymanie właściwej temperatury ciała. Nie musimy się martwić o przegrzanie dziecka.

Przy dziecku zdecydowanie nie polecam pościeli zapinanej na guziki. Dziecko nawet w trakcie zabawy może zaciekawić się takim elementem, urwać go, gdy jest źle przyszyty i połknąć. Zdecydowanie polecam pościel na zasuwak chowany pod materiałem. 

Pamiętajmy także o tym, by dbać odpowiednio o pościel, no bo też bez znaczenia nie jest. Osobiście piorę w proszkach i płynach posiadających atesty Instytutu Matki i Dziecka. Zapewniają one ochronę przed utratą koloru i są hipoalergiczne.

Oto kilka wzorów pościeli, które wpadły mi w oko w ostatnim czasie.





Wzory są bardzo ciekawe i myślę, że gdy dziecku sprawimy taką pościel do łóżeczka chętniej będzie w nim zasypiało.






11 komentarzy:

  1. dokładnie! też kupuję droższe pościele dla moich dziewczynek bo są świetnej jakości i mają piękne wzory :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje dziecko będzie miało bajkową pościel :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądając zawsze te cudne pościele, problem byłby zdecydować się na jedną! :D
    Z tych podoba mi się nr. 2 ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj i ja co jakiś czas staję przed dylematem. Na razie to jeszcze ja decyduję, ale co będzie jak syn podrośnie to nie wiem :P

      Usuń
  4. U nas króluje pościel z kucykami My Little Pony,Hello Kitty i z Kubusiem Puchatkiem.Kupowałam je w promocji w Lidlu i jesteśmy zadowolone ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne te pościelki z Micky i Kubusiem (ta wymiata), ale moje zdanie pokierowane pewnie jest tym, że mam dwie córeczki. ;)
    Ja kupuję w sklepie stacjonarnym pościele dla dzieci, i tylko bawełniane oczywiście. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wzory pościeli dla dzieci są bajeczne:)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo fajne wzory ;-) od koloru do wyboru ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham postacie z Kubusia Puchatka, w szczególności Kłapoucha, dlatego pościel z tymi motywami najbardziej wpadła mi w oko :)

    OdpowiedzUsuń