5 lipca 2015

Oliwka dla dzieci i jej zastosowanie

Oliwka dla dzieci kojarzy się nam przede wszystkim z pielęgnacją naszych dzieci i często bywa niezastąpiona. Czym się więc kierować przy jej wyborze i czy warto w ogóle po nią sięgać?



Wbrew nazwie oliwki dla dzieci nie mają w składzie oliwy z olejek, lecz oleje, np. olej mineralny, olej z jojoby, olej słonecznikowy czy też olej migdałowy. Oprócz tych składników znajdziemy w składzie wyciąg z nagietka lekarskiego, aloes czy też rumianek. Oliwki dla dzieci nie zawierają barwników, konserwantów.W wielu oliwkach nie znajdziecie też substancji zapachowych.

Kilka słów na temat zastosowania oliwki 
  • Oliwka dla dzieci wykorzystywana do natłuszczania skóry podczas kąpieli - wystarczy do wody dolać pół nakrętki oliwki, a skóra niemowlaka będzie zmiękczona i natłuszczona. Oczywiście podczas kąpieli musimy pamiętać o tym, by spód wanienki został wyłożony ręcznikiem, pieluszką tetrową lub matą kąpielową, by dziecko czasem nie wyślizgnęło się nam z rąk.
  • Oliwka dla dzieci wykorzystywana do natłuszczania skóry po kąpieli - oliwkę możemy nałożyć na suchą bądź mokrą skórę dziecka. Kilak kropel oliwki rozcieramy w dłoniach i następnie delikatnie wmasowujemy ją w skórę dziecka.
  • Oliwka dla dzieci wykorzystywana do usunięcia ciemieniuchy - sposób znany chyba nie od dziś. Na miejsce pokryte ciemieniuchą nakładamy oliwkę. Po około 15 minutach wyczesujemy z włosów łuski i następnie myjemy szamponem
  • Oliwka dla dzieci wykorzystywana do masażu ciała - masaż to .świetny sposób na nawiązanie bliższej relacji z maluszkiem, a także na uspokojenie dziecka.

 WAŻNE! Oliwka często podrażnia bardzo wrażliwą skórę, dlatego też zanim nasmarujesz nią dziecko po raz pierwszy, sprawdź na małym  fragmencie skóry dziecka, jak na nią zareaguje.

oliwka często podrażnia bardzo wrażliwą skórę, dlatego najlepiej – zanim pierwszy raz nasmarujesz nią ciało dziecka – na małym fragmencie skóry wypróbuj, jak malec na nią zareaguje

http://www.poradnikzdrowie.pl/ciaza-i-macierzynstwo/zdrowie-dziecka/oliwka-dla-dzieci-jak-ja-stosowac_35410.html

waga: oliwka często podrażnia bardzo wrażliwą skórę, dlatego najlepiej – zanim pierwszy raz nasmarujesz nią ciało dziecka – na małym fragmencie skóry wypróbuj, jak malec na nią zareaguje.

http://www.poradnikzdrowie.pl/ciaza-i-macierzynstwo/zdrowie-dziecka/oliwka-dla-dzieci-jak-ja-stosowac_35410.html
waga: oliwka często podrażnia bardzo wrażliwą skórę, dlatego najlepiej – zanim pierwszy raz nasmarujesz nią ciało dziecka – na małym fragmencie skóry wypróbuj, jak malec na nią zareaguje.

http://www.poradnikzdrowie.pl/ciaza-i-macierzynstwo/zdrowie-dziecka/oliwka-dla-dzieci-jak-ja-stosowac_35410.html

5 komentarzy:

  1. Ja używałam oliwki bardzo rzadko, jedynie do bardzo przesuszonej skóry stóp. Kapałam chłopców w emulsji Oilatum i oliwka prawie nie była potrzebna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie stosuję u dzieci oliwki, jedynie czasem u siebie. Kąpię córkę w emolientach + krem w razie potrzeby. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie masz podejście do oliwek z parafiną? Osobiście, ze względów bezpieczeństwa polecam oliwki bez parafiny, z samymi naturalnymi składnikami. Najlepszy skład ma Sylveco: http://sylveco.pl/sklep/dla-dzieci/oliwka-do-ciala-z-betulina, natomiast z tych drogeryjnych HIPP (jedyny minus za zapach). Natomiast nie jestem mamą i nie mam rzeczywistego porównania, jak spisują się u dzieci poszczególne typy oliwek. Czy te naturalne rzeczywiście są lepsze? A może nie ma różnicy między naturalnymi a parafinowymi? Jestem bardzo ciekawa Twojej opinii :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem przeciwniczką stosowania oliwki, wg mnie to tylko niepotrzebnie zatyka pory skóry. W ogóle niemowlę ma tak delikatną skórkę, że nie rozumiem sensu smarowania oliwkami, balsamami czy kremami, po co dziecku pchać tą chemię. Mój synuś ma dwa latka i nigdy nie był smarowany, a skórkę ma gładziutką. Jedynie jak był malutki to na stopce pojawiały się czasem suche miejsca, wtedy te miejsca smarowałam kremem nawilżającym.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam stosować oliwki po kąpieli :)

    OdpowiedzUsuń