6 korzyści w 1, czyli słów kilka o płynie do płukania jamy ustnej Listerine Total Care Zero

03 marca

Od dłuższego czasu w moim domu goszczą płyny do płukania jamy ustnej. Używaliśmy już kilka przez ten czas - raz było lepiej a raz gorzej -  a dzisiaj chciałam się podzielić swoją opinią na temat płynu Listerine Total Care Zero Smooth Mint.







Strona producenta: http://www.listerine.pl/


Informacje od producenta:

Kompletny płyn do płukania jamy ustnej o łagodnym smaku, zapewniający 6 korzyści w codziennej higienie jamy ustnej.

Płukanka Listerine Total Care Zero 500ml zawiera specjalną kompozycję elejków eterycznych, które znacząco wpływają na redukcję płytki nazębnej, odpowiadającej za powstawanie próchnicy oraz chorób dziąseł. Dodatkowo zawiera fluorek wzmacniający i chroniący szkliwo zębów. Działanie płynu Listerine Total Care Zero opiera się na zapewnieniu 6 korzyści dla zachowania zdrowia jamy ustnej:
  • redukuje płytkę nazębną
  • utrzymuje zdrowe dziąsła
  • wzmacnia zęby w walce z próchnicą (fluorek)
  • zapobiega powstawaniu kamienia nazębnego, przez co zachowana jest naturalna biel zębów
  • usuwa bakterie, które są przyczyną powstawania płytki nazębnej i zapalenia dziąseł
  • zapewnia na długo świeżość oddechu

Opakowanie:

500 ml ( można też kupić mniejszą wersję 250 ml )

Cena:

ja kupiłam 500 ml za 9,99 zł w promocji w Auchan kilka miesięcy temu, ceny jednak kształtują się przeważnie od 11 do 18 zł.

Skład:

Aqua, Sorbitol, Propylene Glycol, Poloxamer 407, Sodium Lauryl Sulfate, Aroma, Eucalyptol, Zinc Chloride, Benzoic Acid, Sodium Benzoate, Methyl Salicylate, Thymol, Sodium Saccharin, Sodium Fluoride, Menthol, Sucralose, CI 16035, CI 42090. Zawiera fluorek sodu(220 ppm F). 
 
Sposób użycia:  

Dla optymalnej skuteczności działania stosować rano i wieczorem po umyciu zębów. Nalać do kubka 20 ml ( 4 łyżeczki ), płukać dokładnie zęby i dziąsła przez 30 sekund, a następnie wypluć płyn. Dla dzieci w wieku 6 - 12 lat stosować 10 ml płynu.

Moja opinia:

Płyn udało mi się zakupić kilka miesięcy temu w promocji w Auchan Cena była bardzo fajna, bo zaledwie 9,99 zł za 500 ml. Zdecydowanie się opłacało. Teraz w Biedronce widziałam płyn Listerine, ale cena była chyba około 15 zł. Poza tym bardzo chciałam spróbować tego płynu ze względu na brak alkoholu. 

Płyn to plastikowa buteleczka o pojemności 500 ml, ale można też dostać mniejszą wersję 250 ml. Opakowanie przezroczyste dzięki czemu kontrolujemy ile nam płynu jeszcze zostało. Bardzo podoba mi się fakt, że
buteleczkę ciężko odkręcić, bo trzeba ścisnąć gładkie miejsca na nakrętce i następnie przekręcić. Chodzi mi głównie o fakt, że dziecko ma zdecydowanie utrudniony dostęp do dostania się do takiego produktu. Ostatnio używałam płynu Oral -B i tam takiego zabezpieczenia nie ma. 

Płyn nie pachnie jakoś wyjątkowo, a jego kolor to taki fiolet przełamany różem. 

Wadą jest na pewno to, że na zakrętce nie ma miarki. A mnie nie chce się odmierzać 4 łyżeczek, więc płyn nalewam do nakrętki  "na oko". 

W trakcie stosowania płyn nie podrażnia jamy ustnej, nie odczuwamy nieprzyjemnego pieczenia w ustach, co nas najczęściej właśnie zniechęca do korzystania z płukanek.

Wydajność na 2 osoby, bo używam ja i Mój M., jest średnia, bo oboje używamy i rano i wieczorem, a mnie zdarza się sięgać i po płyn w ciągu dnia. 

A jakie efekty osiągnęłam z tych zapewnianych 6?

- redukuje płytkę nazębną,
- wzmacnia zęby,
- kamień nazębny zmniejszył się w dużym stopniu, ale po jakimś czasie;
- oddech świeży, ale tylko na jakiś czas, na pewno nie na długi,
- choć nie zawiera alkoholu to radzi sobie dobrze z bakteriami, bo odkąd używam go to nie pojawiło mi się żadne zapalenie dziąsła, a to wcześniej dość często u mnie się pojawiało,
- zdrowe dziąsła, bo nie mam żadnych zaczerwienień i zapaleń

Dla mnie to sporo osiągnięć, choć wiem, że nie każdemu taki płyn może odpowiadać.

Ja ogólnie i Mój M. jesteśmy zadowoleni. 
 

Moja ocena: 4/5

Używacie płynów z alkoholem czy bez do płukania jamy ustnej ? Jak oceniacie skuteczność obu rodzajów ?


Zajrzyj tutaj

5 komentarze

  1. miałam i też byłam zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raz go miałam i mnie nie przekonał do dalszego stosowania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Swego czasu miałam go - zakupiłam za 16,49 :]

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś używałam i był ok

    OdpowiedzUsuń
  5. Uzywam płynów do higieny ustnej, ale Listerine jeszcze nie próbowałam. osobiście nie przeszkadza mi zawartość alkoholu w takim preparacie

    OdpowiedzUsuń