Suplement diety Szelazo, czyli jaki uzupełnić niedobory żelaza

05 września

Chyba już prawie minął miesiąc od dnia otrzymania od Fast Cut przesyłki z suplementem diety Szelazo. Nastała chwila, by podzielić się z Wami swoimi odczuciami.

Na początek kilka słów o żelazie i jego niedoborze.

 Co może być przyczyną niedoboru żelaza w organizmie ?

  •     nieodpowiednia dieta;
  •     nadmierna utrata żelaza w wyniku przewlekłych krwawień (obfite miesiączki, hemoroidy, choroba wrzodowa);
  •     zwiększone zapotrzebowanie (kobiety w ciąży i karmiące, krwiodawcy, sportowcy);
  •     nieprawidłowe wchłanianie żelaza (stany po resekcji żołądka, zespoły złego wchłaniania)
Źródłem żelaza w diecie jest mięso (podroby, wątróbka) - zawiera ono tzw. żelazo hemowe, które dość dobrze wchłania się z przewodu pokarmowego. Pozostałe źródła to produkty zbożowe, a także owoce czy warzywa (np. natka pietruszki).

Preparat w kartonowym pudełeczku, na którym znajdziemy najbardziej nam przydatne informacje: jak stosować, co w sobie on zawiera, jak przechowywać oraz ostrzeżenia przed użyciem.


Kapsułka, choć jest sporych rozmiarów to jednak łatwo się ją połykało.


Przez kilka miesięcy nie odwiedzałam lekarzy, bo swoje samopoczucie pokładałam w tym, że a to zmiana pogody, a to spałam krótko i wiele innych tłumaczeń znajdywałam... Jednak pewnego dnia udałam się do lekarza, a ten skierował mnie na badania. Niedobór żelaza jak nic wyszedł !!!

Po prawie miesięcznym stosowaniu zauważyłam poprawę w swoim samopoczuciu.Potrafię się skoncentrować na tym co robię, nie odczuwam zmęczenia, także poprawił mi się stan skóry. 
Pamiętajcie, jeśli w Waszym organizmie występuję nadmiar żelaza to używanie tego rodzaju suplementów może być groźne dla zdrowia. Przed użyciem jakiegokolwiek suplementu zróbcie badania i skonsultujcie się z lekarzem !!!





Zajrzyj tutaj

4 komentarze

  1. Kapsułki wyglądają niesamowicie. Ja jakoś nie mogę się przekonać do łykania takich suplementów. A już w ogóle wycieczki do lekarza by cokolwiek zbadać... :D

    OdpowiedzUsuń
  2. nie stosuję suplementów z prostej przyczyny ,nie chce mi się,zapominam o tym ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na szczęście póki co mój organizm otrzymuje odpowiednią ilość żelaza w sposób naturalny. Za to przydałby się jakiś suplement do poprawy kondycji włosów.

    OdpowiedzUsuń